Thursday 22 August 2013

SNE dan Ayah...

Dulu saya tak berminat dengan sgala hal berhubung ubat.. mana tak nya .. setiap ubat tu ada kesan kimia d masa akan datang... paling ketara dan sering berlaku di negara Malaysia... ubat tahan sakit yang akhirnya mengecutkan buah pinggang anda... lagi saya tak suka makan ubat bila tau begitu,...
*** tapi... masa saya kerja di setia alam,selangor... saya dapat tahu ayah saya kemalangan...entah bagaimana saya pun tak tahu..tapi lori sawit yang ayah saya naiki...ter'undur ke belakang.. mereka dah sampai ke lokasi sawit... rupanya driver lori tak berhentikan lori tersebut dengan betul..(tak break sepenuhnya) .. dijadikan cerita.. ayah saya berdiri atas lori di belakang untuk menaikkan buah sawit.. ayah saya terjatuh di jalan...
*** bayangkan seorang tua yang boley dikategorikan sebagai warga emas yang berusia 70+ an.. masih lagi bekerja... dengan usia begitu... tak kuat mana...terjatuh pula... apa perasaan anda..?? pasti sebak kan..?? saya tak dapat pulang ke kampung halaman sebab tak punya cuti..kebetulan kekurangan pekerja.. saya hanya dapat balik waktu ayah saya semakin sembuh..
*** abang-abang saya cuba memberi produk SNE pada ayah.. alhamdullilah ..ubat tersebut memberi kesan yang cukup baik.. jahitan di kepala beransur pulih kerana ayah saya telah menyapu gel dari kapsul tersebut dan sapu di bahagian luka.. yang paling menggembirakan..bila hari yang ayah saya perlu bertemu doktor untuk memantau ketulan darah beku dalam otak .. doktor tersebut dapati tiada lagi darah beku dalam otak ayah saya...
*** saya memang terkilan kerana tak dapat menyumbangkan apa-apa untuk ayah saya... sangat terkilan..
*** sekarang....di persekitaran saya....baru saya sedar..ramai rakyat Malaysia yang sakit..tak sihat....yang perlukan dana yang tinggi untuk kos rawatan...buat mereka yang berada..memang mampu untuk membiayainya..tapi bagi yang sederhana.. mampukah..??? silap hari bulan...ada yang terbiar terlantar di rumah hingga berlaku pula komplikasi lain akibat dari satu penyakit...
*** saya meletakkan diri saya sebagai seorang anak pada semua ibu dan ayah di dunia ini.. saya mahu anda bersama saya membantu mengembalikan kesihatan orang tua kita.. jika kita sakit..demam..mereka berpenat-lelah menjaga kita... tapi mengapa tiba giliran kita..kita tidak lakukannya buat mereka..
*** kebahagiaan sejati di dunia ialah ahli seisi rumah berada dalam keadaan sihat walafiat...apalah gunanya wang berbillion andai ada di antara ahli keluarga yang terlantar sakit....yang terpaksa bergantung pada suntikan insulin bagi mereka yang menghidapi kencing manis @ diabetes contohnya...
*** bersamalah kita mencapai tahap kesihatan yang optimum seisi keluarga... produk kesihatan ini amat bersesuaian untuk semua peringkat umur dan jantina....
*** ramai nak cantik.... tapi sihat kah tubuh badan nya..???

tak usah segan-silu.... hubungilah saya untuk berkongsi masalah kesihatan anda..

017-2042100 ---- miss intan suria 




No comments:

Post a Comment